Voeding Janssens is een buurtsupermarkt in Zoersel, België. De supermarkt beschikt over een slagerijgedeelte en 200 m2 aan verse groenten, fruit en algemene voedingsmiddelen. Voeding Janssens werd zo’n 100 jaar geleden opgericht. Sinds 1993 staat Geert Janssens aan het roer, hij behoort tot 4e generatie die het familiebedrijf leidt.
Probleemstelling
Als supermarkt dient Voeding Janssens de temperatuur in de winkel zorgvuldig te registreren en te bewaken. Het systeem dat Voeding Janssens hiervoor gebruikte, was niet meer betrouwbaar en de fabrikant verleende geen support meer. Het was tijd voor een nieuw systeem.
De oplossing
Geert Janssens was er snel uit: online temperatuurregistratiesysteem RmoniWeb was precies wat hij nodig had. Het op afstand kunnen controleren van de temperaturen is voor hem ideaal. Een ander pluspunt ten opzichte van het vorige systeem is dat RmoniWeb meldt waarom het alarm afgaat. Soms vereist een melding niet meteen actie, bijvoorbeeld wanneer een deur op een kiertje blijkt te staan. Dan verloopt de temperatuurstijging zo langzaam dat onmiddellijk ingrijpen niet nodig is. Weten wat er aan de hand is wanneer je zelf niet in de buurt bent, geeft Janssens een aangenaam gevoel van zekerheid.
Toepassing van RmoniWeb
Voeding Janssens plaatste 10 meetpunten. Alle units (endpoints) registreren continu de temperatuur en sturen die data naar de hoofdunit (gateway). De hoofdunit plaatst het vervolgens in de cloud waardoor de gegevens op afstand te zien zijn.
Per koeling is ingesteld binnen welke grenswaarden de temperatuur moet blijven en binnen welke uren de alarmering aan moet staan. Dat laatste is uiterst handig, aangezien de vlees- en charcuterietoog vanaf 19.30 uur leeg is. Alarmering is dan niet nodig. Gullimex stelde die parameters samen met Geert Janssens in bij de installatie van RmoniWeb. De heer Janssens kan die vervolgens eenvoudig zelf aanpassen wanneer hij dat nodig vindt. De kalibratie van het systeem gebeurt één keer per jaar.
Referentie
“Gullimex dacht echt goed mee. Niet alleen over het aantal meetpunten en de plaatsing van het systeem in de winkel, maar ook over wat voor mij financieel het meest interessant zou zijn. Verkoop, service en nazorg zonder te pushen, zeg maar. Dat heb ik als heel aangenaam ervaren.”
Geert Janssens, eigenaar
Veelgestelde vragen
Onderwerp 1
Question 1
Answer
Question 2
Answer
Question 3
Answer
Onderwerp 2
Question 2
Answer
Question 2
Answer
Question 3
Answer
Onderwerp 3
Question 3.1
Answer
Question 3.2
Answer