Bij Eurotranspharma is het 24/7 een komen en gaan van goederen. Nou geldt dat voor meer transportbedrijven met dit verschil dat het in deze organisatie uitsluitend draait om healthcare producten en medicijnen. Eric Hermens, head of quality: ’s Nachts komen hier de temperatuurgevoelige farmaceutische producten binnen vanuit Europa. We sorteren ze en laden ze in de auto’s. De volgende ochtend rijden onze chauffeurs Nederland in, naar apotheken, ziekenhuizen, vaccinatielocaties en doktoren. De zogenoemde last mile dus.’

Gecontroleerde temperaturen tijdens transport

Eric: ‘Het vervoeren van farmaceutische middelen stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het transport. De temperatuur in de laadruimte van onze wagens moet constant zijn zodat de koudeketen niet onderbroken wordt en de producten in perfecte conditie aankomen bij de eindgebruiker. Een absolute voorwaarde waar je als pharmatransporteur aan moet voldoen om de benodigde vergunningen te krijgen én te behouden. Wij hebben daarom al onze wagens uitgerust met een Euroscan RX3.’

Monitoring: dichtbij én op afstand

‘In totaal gebruiken we zo’n 65 RX3-recorders. De recorders zitten in de cabine en zijn verbonden met voelers in de laadruimte. De chauffeur kan zo snel en eenvoudig zien wat de temperatuur is in de laadruimte en kan dit bij aflevering ook aantonen. Een mooi systeem dus, maar de mensen in je organisatie moeten het ook goed toepassen. Daarom is het prettig dat wij, vanachter ons bureau, het hele proces kunnen monitoren. Wij zien bijvoorbeeld waar een chauffeur rijdt, wat de temperatuur van de lading is en wie – bij laden en lossen – het alarm eraf en erop heeft gezet. En overschrijdt de temperatuur in de laadruimte de marge, dan krijgt de chauffeur een melding daarvan via een pieptoon en een knipperend display.

Bij adhoc zendingen worden ook wij op de temperatuuroverschrijding geattendeerd: vier man krijgt een melding via sms én via e-mail. 24 uur per dag en 7 dagen per week. Wij nemen dan gelijk contact op met de chauffeur. Meestal zijn het technische dingen in het koelsysteem en trekt de temperatuur snel weer recht. Zo niet, dan zijn we er op tijd bij om te kunnen schakelen.’

Goed, netjes en een zeer fijne service

‘Ik word echt blij van de RX3. De temperatuur is onder controle, het is een goed werkend apparaat en ook nog eens gebruiksvriendelijk. Het is ook niet te groot en ziet er netjes uit in de auto. Ook belangrijk om te noemen: de service van Gullimex is zoals wij het wensen. Er waren meer aanbieders, maar we wisten dat Gullimex een goede, persoonlijke servicedienst had. En dat is ook zo. Als ik nu bel, dan krijg ik iemand aan de telefoon en word ik gelijk geholpen. En nee, het is niet goedkoop, maar je hebt wel wat.’

Referentie

‘Ik word echt blij van dit apparaat.’

Eric Hermens, Head of quality

 

Veelgestelde vragen

Onderwerp 1

Question 1

Answer

Question 2

Answer

Question 3

Answer

Onderwerp 2

Question 2

Answer

Question 2

Answer

Question 3

Answer

Onderwerp 3

Question 3.1

Answer

Question 3.2

Answer